Saturday, November 29, 2008

My London Trip year 2006

Emmm aku pi London, England pun macam tak percaya ajer. Sebelum neh aku mesti fikir...walaupun dah 10 tahun akan datang jangan harap la aku akan jejak kaki ke London, England dan negara2 Eropah lainnye.....

Pasai ape ha? Pasai harga ticket ke London mahal beb...kalau naik MAS Business Class ticket harga special fare pun dah RM 18, 000.00 ape la lagi yg economy nyer? Well2 aku bukan orang kaya raya...aku pun gaji ciput jer....pangkat tak ada.....lainla cam bos2 tuh ader FAM2 Trip dorang la pegi..anyway sape la kiteeeeeeee.....

So sejarah gak la citer aku pi London neh, aku pegi pun kebetulan ajer...kira nasib baik la...
Bukan setakat London ajer aku pegi, aku pergi Central Europe gak beb. Cane aku leh pegi sedangkan aku neh miskin? Terima kasih pada kakak kesayangan aku yg menganggung perbelanjaan aku punya air ticket.....dan lain2 nyerrr....tak terucap aku ngan kakak aku.

Ceritanya begini, aku dapat Lucky Draw dari pihak Trafalgar....iaitu pakej perlancungan (Ground Arrangement aje) untuk sorang....jadi nak tak nak aku kena la ajak akak aku pegi temankan aku. Dia kena bayar la harga untuk seorang dalam Twin Share itu....Aku gi Trafalgar briefing ngan rakan tempat kerja aku, mase tuh kite orang kene dengar presentation dari pihak Trafalgar yg di bawa khas oleh Holiday Tours....aku buat soalan dia tak ada yg betul....yg betul best dapatla hadiah...MP3 la, video CAM la memacam lagik la. Tapi rezeki aku pada Grand Lucky Draw Winner, business card aku telah di cabut oleh bos Holiday Tour. Ngan terperanjat aku mase tuh tahun 2005....aku pun naik ke atas pentas dan mengambil surat lucky draw tersebut....Pakej itu di taja oleh Trafalgar pada mulanya hanya untuk cost saver sahaja....last2 selepas aku booking tup2 dapat call dari Trafalgar melalui Holiday Tours lah....dia org upgrade aku ke pakej first class. Kakak aku plak bayar cost 1/2 Twin harga cost saver...tapi dorang pun upgrade die sama ke first class...beza first class trip mmg banyak...kebanyakkan entrance fees nyer telah di masukkan..so jimat la duit kami.

Nak ikut pakej 7Days Central Europe neh mesti la buat pre & post nite di London. So kami booked London extra satu malam b4 ikut tour ke Europe...dan balik dari Europe Tour kami pun extend lagi 3 Malam kat London....gune duit sendiri la hotel2 ngan transfer tuh. Tengok2 foto2 aku kat London tu..nanti aku citer lak Europe part lain yg aku dah pegi..

No comments: