Tuesday, November 25, 2008

Beras Terbakar, Langkawi Cabel Car, Telaga Tujuh

Sambung about Langkawi ni, kami sewa kereta dan pergi melawat ke Beras Terbakar, pastu pergi ke Langkawi Cable Car, pastu ke Telaga tujuh.....

Sempat gak la membeli belah sikit2 sewaktu keluar dari kawasan Beras Terbakar tuh...beli T-Shirt, beli jajan sikit seperti keropok ikan bilis, ubat2 dll. Singgah kat Pekan Kuah kami masuk duty free beli coklat dan lain2 lagi.

Langkawi Cable Car neh mmg menarik, antara yg paling canggih kalau tak silap aku la...
Even ada client aku dah pi Sydney ke Blue Mountain naik skyway/cableway kat Australia tuh dorang kate best lagi yg ada kat Malaysia Langkawi...tak leh tanding kate dorang. Masing 2 punya pendapat sendirikan, tapi salute la kat couple india client aku neh...die bangga ngan cable car dari Malaysia, ha..semangat macam ini la yg kita mahu, tak kira bangsa tapi sayangkan Malaysia Negara Tercinta!

Insiden yang aku tak dapat lupekan ialah sewaktu naik ke Telaga Tujuh, adehh mmg mengah tapi aku gagahkan jua naik hingga atas. Sebab aku nk saksikan sendiri apekah itu Telaga Tujuh...
Mak datuk.....penat aku, tapi rupe2 nyer Telaga Tujuh merupakan air terjun.....maaaaaa aku tak bawak kain persalinan...dah la aku giler mandi-manda...menyesal rase tak buat survey dulu...
Nak tak nak laki aku bukak jer baju pakai seluar dalam die...aku?? Tak la aku celup2 kaki jer...
Mat Saleh2, Japan pelancung tuh sume tak lepaskan peluang dorang mmg mandi2 la... air terjun tuh mmg menyeramkan, menjengak kebawah nampak la sesangat dalam...itu la dikatakan Telaga Tujuh....adoi baru kite orang tahu.

Saat turun ke bawah suasana dah nak gelap, ada lagi yg naik ke atas...sape? Nak tahu? Hahaha, pelancung arab....sian pemandu teksi kene tunggu dorang...ape la ke jadah naik gak kat atas waktu dah dekat maghrib....entahlah....turun plak monyet2 liar bersepah2, adehhhhh ader sekor duk ekori aku ngan gigi nyer di keluarkan....terjerit aku tengok monyet tuh....adeh rupe2 nyer tisu kat tangan aku die ingat makanan...nasib aku campakkan...dalam hati rasa kesian ngan haiwan tuh..so apelagi aku kuar dari kawasan tuh pi beli roti dalam 10 buku, patah balik kat situ bagi dorang makan...puas hati aku hari tuh....sedekah la tapi takut bukak tingkap besar2 takut kene serang plak......

No comments: