Sunday, November 9, 2008

Langkawi Trip Year 2007

Orait keluaran kali neh nk citer plak pasal trip aku ngan suami aku (berdua aje) jeng2 ke mane lagi kalau tak ke Langkawi..... Pulau Langkawi ohh Pulau Langkawi.....banyak sejarah betul pulau neh..... Trip berdua neh aku plan berhati2 ala naik Air Asia jer korang. Maser tuh tah la dah lupe first time ke atau 2nd time Air Asia bagi Zero Fare / Free Seats die orang kate tuh kan.... So aku pon apelagi booking la cari date yg sesuai......dapat beb dapat Zero Fare bayar Taxes aje RM 80.00 X 02 orang = RM 160.000, murah kan mane nak dapat lagi sekarang neh...... Bagus gak la ngan tema Air Asia tuh....Everyone can fly....tabik beb.......

Trip neh 4H3M.....aku terpaksa book 3Malam sebab nk sesuaikan ngan free seat yg aku booking tuh...nak free pergi/balik kenela 3Malam.... Okeh aku kan ngan laki aku dari umah kite orang amek teksi aje ke KL Sentral..... Tahan teksi depan jalanraya besar kawasan umah kite orang kat Ampang tuh..... Dalam RM 15 jugak la fee ke Stesen Sentral....

Dari KL Sentral amek bus/coach air asia ke LCCT, low cost carrier terminal lebih kurang RM 8 X 02 orang = RM 16.00 X 02 perjalanan....kira jimat beb sebab beli tkt pergi balik sekali gus. So duk dalam bus neh senang jer....leh relax2 orang drive kite nengok kiri kanan...pale pon seakan lega ajer...tak payah sibuk2 nk bayar toll la nk cari parking atau fikir2 kat mane nk park kete tuh nanti....so kete tinggal kat umah la...

Kat Langkawi neh tak sangka mmg best....aku booking package dari operator kat Langkawi tuh...ape tuh dah lupe plak.... Aku tinggal kat Kg Tok Senik Resort utk 2 Malam n Langkasuka Beach Resort utk 1 Malam....

Sampai kat airport sepatut ader transport amek aku... di sebabkan Air Asia neh die delay flight dlm 1 jam camtuh operator aku suh aku amek transport awam claim balik..... So senang jer kat airport Langkawi neh...tak susah...beli coupon tkt cab dalam RM 16 camtuh...terus die hantar ke Resort/Hotel tempat kite menginap neh....Kg Tok Senik mmg best beb....cuma susah sikit la kalau korang nak kuar jenjalan. Aku suggest korang kalau ke Langkawi neh cari jer kete sewa....senang....so mase aku amek cab tuh, abg driver tuh ader bagi no hp die...die sewakan kancil dalam RM 50 ajer per day...murahkan...


So hari pertama sampai kite orang tak ke mane2...just relax kat resort tuh...kuar jalan2 n tengok2 la kawasan resort yg agak besar.....dari luar lobby resort tuh berlambak la pokok2 jering, so sambil jalan sambil hidu bau jering....Udara punya la segar... Mula2 chalet yg kite orang dapat tu dekat sawah...makne menghadap sawah bendang punye la besh.....tapi dalam hati takut gak....sebab kakak aku ader pesan....syaitan2 makhluk halus neh suke duduk kat kawasan lapang cam padang2 cam sawah bendang, tup2 elok2 ngan perasaan aku tuh...chalet tuh pulak buat hal, lampu tak nak menyala terus aku call balik frontdesk buat report....akhirnye aku di tukarkan ke chalet berkembar....... Aku perasan ramai gak pelancung asing nginap kat Kg Tok Senik neh...antaranya mat saleh2 yg nak merasa camner tinggal kat kg...n orang2 dari Singapura (Cina) la.... Ape2 pon korang kalo nk merasa tinggal kat Kg Tok Senik neh aku mmg galakkan...tapi guna kete sewa la senang sikit.....Nak makan senang pi aje restoran dorang tapi cam aku kate baik ader kete senang sikit nk berjalan pegi balik ke situ....ader transport tapi nk kene booking dulu...

Aku try mamam kat restaurant Tok Senik kat situ n hari2 berikutnye makan kat kedai2 kampung jer...(Pasal selera neh aku tak memilih sangat, okeh jer la....) harga kat kedai2 kg neh tak mahal...murah jer beb...rase leh tahan.....pastu korang leh nampk org kg jual buah2 cam durian, rambutan n sebagainya..bak kate if musim buah2han sepanjang perjalanan korang leh nampak. Harga mai aii murah sesangat kat sini KL tmpt kite mmg tak dapat beb... Buah2 dorang segar2 plak tuh....oii besh nyerr....
Sambung keluaran lain aku citer aku kemane plak plan itinerary sendiri.....
(Kenangan ngan hubby tersayang ke Langkawi pertama kali berdua)

No comments: